
Az MRK munkatársai részt vettek a Teacher Acquisition projekt harmadik szakmai eseményén
A Magyar Rektori Konferencia (MRK) két képviselője részt vett a „Supporting experienced professionals in accessing the teacher profession in vocational education and training” (Teacher Acquisition) című projekt harmadik Peer Learning Activity-jén (PLA = egymástól való tanulás), amelyet 2025. április 9-10-én tartottak a litvániai Kaunasban.
Az Európai Oktatási Munkáltatók Szövetsége (EFEE) által szervezett eseményen helyi és nemzetközi szakértők vettek részt, hogy olyan kulcsfontosságú témákat vizsgáljanak meg, mint a mentorprogramokra vonatkozó iránymutatások, valamint olyan szakpolitikai ajánlások, amelyek célja a tapasztalt szakemberek bevonása a szakoktatói szakmába. A program interaktív megbeszéléseket, nemzeti esettanulmányokat és a Karalius Mindaugas Szakképzési Központban tett helyszíni látogatást is tartalmazott.
Különösen tanulságos volt a dán modellről szóló előadás, ahol a szakképző iskolák szorosan együttműködnek a szociális partnerekkel a tantervek meghatározásában. Dániában a szakemberek a szakképesítésükön felül kétéves BA képzést is végeznek, és legalább ötéves ipari munkatapasztalatot hoznak magukkal, ami szoros kapcsolatot biztosít a tanítás és a valós gyakorlat között. Ezzel szemben Írország például rugalmasabb rendszert kínál - ott az egyének anélkül válhatnak szakoktatókká, hogy a szakmai hátterükön túl további tanári képesítésre lenne szükségük.
Összeségében a PLA rendkívül hasznos volt, értékes lehetőséget biztosított a tudáscserére, és rávilágított a különböző nemzeti megközelítésekre.