A Miskolci Egyetemmel közösen szervezett sikeres PLA-t az MRK
Az EFEE (European Federation of Education Employers – Európai Oktatási Munkaadók Szövetsége) tagjaként a Magyar Rektori Konferencia bekapcsolódott az Erasmus+ által támogatott TeacherEd projektbe, amelynek keretében egy peer learning activity program került megrendezésre 2024. szeptember 25-26-án együttműködésben a Miskolci Egyetemmel.
A projekt szakértője, Hannah Grainger Clemson iránymutatásai alapján a több mint 20 külföldről érkezett résztvevő ajánlások megfogalmazásához adott javaslatokat, amely a kezdő tanárok képzését, motiválását és pályán tartását segítheti. A PLA során a portugál, máltai, holland, belga, cseh, lengyel, ír, skót és magyar szakemberek azt látták, hogy az iskolának nagyon sok és fontos feladata van a többi szereplő mellett. A végső ajánlásokat a záró konferenciára fogják elkészíteni, amelyre 2025 májusában kerül sor Ghentben.
A második napon a hejőkeresztúri általános iskolát látogatta meg a csoport, ahol lenyűgöző példáját látták a résztvevők a gyerekek rendkívül eredményes oktatásának. Az iskolában Kovácsné Dr. Nagy Emese fejlesztette ki a Komplex Instrukciós Programot (KIP), és láthattuk, milyen fejlődést mutatnak még a hátrányos helyzetű gyerekek is egy ilyen befogadó és támogató intézményben. Táblajátékokat játszottak és robotokat programoztak kicsik és nagyok, majd néptánc és modern tánc formációt mutattak be a lelkes látogatók számára. Szívmelengető élményekkel távozott mindenki, hogy majd saját országában is hasznosíthassa a megismert jó példákat és hasznos eszközöket az ifjú tanárok segítésében.