Eredeti nézet Akadálymentesített nézet Betűméret növelés Betűméret csökkentés
1128x677px_img_2047-1

A magyar diákok kiválóan szerepeltek , második helyezést értek el a brüsszeli Európai Vitaversenyen

2025. április 23–24-én Brüsszel a kritikus gondolkodás, az együttműködés és a fiatalok által vezérelt párbeszéd központjává vált, amikor otthont adott a Debating Skills European Debate Event nevű eseménynek. A rendezvényt a CEPCEP – Universidade Católica Portuguesa szervezte az ECNAIS és a The European Federation of Education Employers (EFEE) közreműködésével, valamint a Porticus támogatásával. Az esemény nyolc EU-tagállam – Belgium, Ciprus, Görögország, Magyarország, Írország, Portugália, Szlovénia és Spanyolország – legtehetségesebb vitázó diákjait hozta össze.

A magyarországi válogatót a Magyar Rektori Konferencia szervezte, amely kiválasztotta azokat a diákokat, akik hazánkat képviselhették az európai döntőn. A nemzeti döntő győztesei — a budapesti II. Rákóczi Ferenc Gimnázium tehetséges triója: Pimm Olívi, Niczki-Otto Mia és Balázs Áron— kiemelkedtek retorikai képességeikkel, csapatmunkájukkal és átgondolt érveikkel. Felkészülésüket és szereplésüket Szabó Emese tanárnő segítette, aki elkísérte őket Brüsszelbe is, ahol Kiss Fanni, a Magyar Rektori Konferencia munkatársa szintén támogatta és segítette a csapatot.

Az április 23-i nap az ismerkedésről, kreatív együttműködésről és csapatépítő gyakorlatokról szólt. A diákok dinamikus workshopokon vettek részt, ahol nemcsak a vitázás legfontosabb alapjait fedezhették fel, hanem azt is megtanulták, hogyan alakítsák át az izgalmat szenvedéllyé. Egy közösen megalkotott "Vita Kiáltványban" rögzítették a párbeszéd, az empátia és a felelős állampolgárság iránti közös értékeiket — mindeközben határokon átívelő barátságok is születtek.

Április 24-én került sor a hivatalos vitaversenyre, ahol az egyes országok legjobb csapatai strukturált vitákban mérték össze tudásukat Európa és a világ legaktuálisabb és legnagyobb kihívást jelentő témáiról. A verseny során minden fordulóban új állításokkal kellett szembenézniük a diákoknak, próbára téve elemző- és érvelőképességüket. A témák között szerepelt a standardizált tesztek szerepe az oktatási rendszerekben, az ingyenes internet-hozzáférés lehetősége mindenki számára, egy közös európai hadsereg létrehozásának ötlete, illetve a "posztigazság" világának összetett valósága is. A diákokat nemcsak az érvelésük és felkészültségük alapján értékelték, hanem az alapján is, hogy mennyire tudtak figyelni egymásra, reagálni, és építeni egymás gondolataira.

A magyar csapat kiváló angoltudásról, kiemelkedő előadói képességekről és példás csapatmunkáról tett tanúbizonyságot a verseny során. Az első három fordulóban kimagasló teljesítményt nyújtottak, lenyűgözve a zsűrit és társaikat is világos érvelésükkel, tudásukkal és meggyőzőképességükkel. Remek szereplésüknek köszönhetően bejutottak a nagydöntőbe, ahol Írország csapatával mérkőztek meg. A rendkívül szoros és magas színvonalú döntőben, ahol az ír csapat az anyanyelvén (angolul) vitázott, a magyar diákok mindössze 0,06 ponttal — azaz hat századdal — maradtak alul. Ez a minimális különbség még inkább kiemeli a magyar csapat rendkívüli teljesítményét, amely a hazai középiskolai vitakultúra fejlődésének és a polgári szerepvállalást, valamint a nyilvános beszédkészséget kiemelten támogató nemzeti kezdeményezések sikerének is ékes bizonyítéka.


Támogatóink

  • Konika Minolta logo
  • Az Európai Unió támogatásával

Hírlevél feliratkozás